Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalique - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalique - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Nathalique

Blijf op de hoogte en volg Nathalique

31 December 2013 | Thailand, Bangkok

24 dec: Na een reis van 26 uur aangekomen in Bangkok. Bij aankomst meteen een tour geboekt van 2 dagen bangkok en 5 dagen Chiang Mai. 's Avonds lekker Bangkok in geweest een heerlijk genoten van een Thaise massage.

25 dec: Vandaag vroeg opgestaan. 3 pogingen gedaan op de Wat Phra Khao te bezoeken. De 1e poging kregen we te horen dat de monniken aan het bidden waren en we dus niet naar binnen mochten. Maar meneer had wel een leuke trip in de aanbieding. Voor 40 Baht zouden we met de tuktuk naar 3 plekken in stad worden gebracht. Dat vonden we wel wat en we werden ook braaf naar de eerste plek gebracht. Een tempel met een 40 meter hoge gouden Buddha. Daarna werden we bij een juwelier gedumpt en we hadden iets van WTF? Dus we gingen weer op stap, en toen werden we een kleermaker in gepusht. Omdat we niet wilde kijken dreigde de tuktuk driver ons achter te laten in de middle of nowhere. Dus wij braaf doen alsof we iets wilden kopen, maar de tuktuk driver was zo pissed off dat ie ons terug bracht naar de Wat Phra Khao.

Bij de 2e poging kregen we te horen dat het pas om 15.00 open ging. Dus wij dachten nou dan maar naar Wat Pho. Dat was heel mooi en we hebben de liggende Buddha gezien. Heel indrukwekkend, maar het was te druk om er echt van te kunnen genieten helaas.

Poging 3 voor de Wat Phra Khao. Kregen wederom te horen dat het gesloten was en nu hadden we iets van LAAT MAAR.. Dus toen zijn we naar de Wat Arun geweest. Ook super indrukwekkend! We zijn ook naar boven gegaan en dat was echt super eng met mijn hoogte vrees maar we hadden een mooi uitzicht. Hierna zijn we lekker terug gegaan naar ons hostel :).

26 dec: Op zoek gegaan naar Chinatown en heel stoer de bus gepakt, want dat konden we wel.. Niet dus en uitgestapt in de middle of f*cking nowhere omdat we een paar chinese zaakjes zagen. Toen maar de tuktuk gepakt en we waren niet eens in de buurt van Chinatown. Omdat het heel warm was en heel druk zijn we hier niet lang gebleven.Terug naar ons hostel om onze tassen op te halen en toen de bus gepakt naar Hua Lampong trainstation. Hier hebben we de nachttrein gepakt naar Chiang Mai, een reis van 14 uur. Super oncomfortabel en erg koud :).

• 31 December 2013 - 10:28

Vanessa:

Volgens mij vermaak je je prima lievie goed zo. Een hele goede jaarwisseling voor jullie.
    Xxx

• 31 December 2013 - 13:13

Dyonne:

Wat een avontuur zeg! Dapper hoor! Leuk om het zo te lezen. Niet echt kerst gevierd zo te lezen xD
    Hier is het een gekke huis met vuurwerk :-s Veel plezier geniet ervan met zijn tweeën. Van alles leer je weer en weer ervaringen erbij :-) Love you xxx