Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Nathalique - WaarBenJij.nu Laos - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Nathalique - WaarBenJij.nu

Laos

Door: Nathalique

Blijf op de hoogte en volg Nathalique

22 Februari 2014 | Laos, Vangviang

Vientiane
05 feb: Vandaag via Nong Khai de grens over gestoken naar Laos. Eenmaal aangekomen meteen maar de stad een beetje verkend. Na wat te hebben rondgelopen lekker de dag afgesloten met een Herbal Lao Massage :)

06 feb: Vandaag ontbijten we met taart van Lois is jarig :). Daarna met de bus naar "Buddha Park" geweest, een groot veld met allemaal buddha beelden. Heel intressant om te zien dat de stijl hier anders is dan in Thailand. Onderweg naar huis wat jongens tegen gekomen die ons hebben getrakteerd op een biertje, gezellig. Daarna gedoucht en Lois op een heerlijke voetmassage getrakteerd en daarna uit eten geweest en 's avonds wat gedronken. Leuke avond gehad!

07 feb: Wederom taart voor ontbijt want vandaag ben ik zelf jarig. Omdat we nogal moe zijn van de dag ervoor lekker lang in bed blijven liggen. 's Middag mezelf getrakteerd op een heerlijk Facial Treatment en daarna weer lekker uit eten, over de night market gewandeld en wat gedronken.

08 feb: Weer lekker uitgeslapen en 's middags even online om wat dingen uit te zoeken voor onze reis naar Cambodja. Vliegen blijkt toch te duur dus het word waarschijnlijk de bus. 's Middags gezellig wat geklets en gedronken met wat jongens uit ons Guesthouse. Daarna op zoek naar een drogist, valt nog niet mee hier en toen we die eindelijk gevonden hadden en klaar waren, kwamen we op straat onze Canadeze vrienden weer tegen! Dus je raad het al, uit eten en weer "wat" gedronken. Jammer dat morgen ochtend de bus al om 10 uur gaat -_-...

Vang Vieng
09 feb: Met een flinke kater en 2 reispilletjes op, om 10 uur de bus gepakt naar Vang Vieng. Rond 2 uur aangekomen en het is echt een backpackers stadje geworden. 's Middags de stad verkend en wat gedronken bij de rivier. Verder niet veel gedaan met onze kater hoofd :P.

10 feb: Na het ontbijt ben ik terug naar bed gegaan want voel me belabberd. Lois is lekker de stad in. Op bed films gekeken en wat geslapen. Tijdens de lunch kwamen onze Canadezen ook weer aan in Vang Vieng. Samen uit eten geweest en in een bar "Friends" gekeken de rest van de avond.

11 feb: Terwijl de rest lekker op pad is, lig ik nog steeds ziek in bed :(. Voel me 's avonds gelukkig weer wat beter dus na het eten gezellig met ze 4en aan de rivier gezeten.

12 feb: Om 9 uur worden Lois en ik opgehaald voor een drukke dag. Eerst zijn we wezen "tuben" in een grot (in een grote zwemband lekker op het water dobberen). Helaas was het heel erg druk in de grot en het water IJSKOUD maar verder wel even leuk. Daarna na de lunch zijn we gaan kayakken. Dat was echt super leuk en heb er onwijs van genoten. 's Avonds met ze 4en in onze kamer een film gekeken.

Luang Prabang:
13 feb: Vandaag gaan we naar Luang Prabang. De 7 uur durende busreis was echt verschrikkelijk. Door de bergen en dan lekker dicht langs de afgrond. Ergens boven op een berg stond een rij trucks omdat de voorste motorpech had, dus de bus der omheen waardoor we nog dichter bij de rand moesten rijden :(.. Uiteindelijk de reis overleeft en rond 8 uur aangekomen in Luang Prabang. Daarna ter ontspanning een Body Spa massage genomen, heerlijk!

14 feb: Vandaag door de stad geslenterd en schandalig geshopt voor Souvenirs, oeps. 's Middags nog een tempel bezocht en 's Avonds naar de Night Market geweest en heerlijk uit eten.

15 feb: Vandaag met de tuk tuk naar de Khoung Si waterfall gegaan. Het was echt super mooi en ze hadden er ook een berenopvang. De waterfall was groter dan ik had gedacht en we hebben hier ook heerlijk de hele dag kunnen rondlopen en zelfs even gezwommen in het helderblauwe water! Na de waterfall weer lekker een Lao massage genomen en onze busticket terug naar vang vieng geboekt.

16 feb: De terugweg naar Vang Vieng was minder erg dan de heenrit omdat we de nieuwe route hadden gelukkig. Bij ons guesthouse meteen onze bustickets gekocht naar Siem Reap in Cambodja en onze visums laten regelen. Daarna heerlijk aan de rivier gelegen!

17 feb: Lekker naar huis gebeld want vandaag word me lieve neefje alweer 8! Daarna de hele dag aan de rivier gehangen en heerlijk kunnen uitrusten voor de busreis morgen die 32 uur zal duren. Kan niet wachten om naar Cambodja te gaan!

• 22 Februari 2014 - 21:44

Dorine:

Hoi daar,

Mooi verslag, jij bent dus ook ziekjes geweest, ik ook, maar nu is alles weer normaal.
    Nog een maandje en dan land je weer op Schiphol en ik sta daar dan om je op te vangen! Als je wilt kan je gewoon blijven slapen, ik heb de week van je thuiskomst nl. vrij genomen. O ja, een wasje draaien is natuurlijk ook geen probleem.